sobota 4. února 2017

OVESNÝ KOLÁČ S MASCARPONE & TVAROHEM



Taak jsem si konečně vzpomněla zase i na tento můj blogový receptář :) Před pár dny jsem hledala nějaké své starší recepty a najednou jsem si všimla, jak je boží, že to tu mám takto vše pokupě! ♥ A zamrzelo mě, že teď přidávám recepty jen různě na Instagram, Facebook nebo jen tak mimo do článků na blogu. Potom se to tak nějak ztratí a těžko dohledává. Takže když jsem dnes chtěla sepisovat tento recept, řekla jsem si, že si zaslouží být tady, v mém online receptáři :) Mimochodem je strašně boží, všem moc chutnal (byl součástí naší víkendové rodinné sešlosti). Navíc i superzdravý a mascarpone byla taková třešnička na dortu, co tomu dodala ten správný šmrnc :) 



Budete potřebovat:

na 1 dortovou formu

100g ovesných vloček
50g špaldové/celozrnné mouky
10g chia semínek
100g bílého jogurtu
1 lžička prášku do pečiva
něco na oslazení
vanilkové aroma
horká voda

250g tvarohu
250g mascarpone
80g zakysané smetany
1 balíček vanilkového pudinkového prášku
něco na doslazení

kompotované jahody nebo jiné ovoce
kokosové chipsy či něco jiného na dozdobení :)


Postup přípravy:
Nejdříve si připravíme ovesný základ - je to vlastně moje klasika, jak dělám všechny mé ovesné koláče, jen jsem tentokrát část vloček nahradila moukou :)  Vločky smíchejte s moukou a chia semínky a zalijte vroucí vodou - jen tak aby těsně zakryla vločky. Nechtě chvíli odstát než vločky nasají všechnu vodu, poté doslaďte, vmíchejte jogurt, vanilkové aroma a prášek do pečiva. Nalijte do formy a navrch poklaďte jahody či jiné ovoce. Dejte předpéct na cca 15minut a mezitím si připravte krém.

Mascarpone vyšlehejte s tvarohem, smetanou a pudinkovým práškem. Dle chuti doslaďte. Krém rozprostřete na předpečený základ. Vrch posypejte kokosem a dejte dopéct na dalších 20minut.


Energetické hodnoty:
na 1 porci = 1/8 celku

  • 275kcal
  • 23.5g sacharidů
  • 16g tuků
  • 9g bílkovin




Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)