sobota 4. února 2017

ZDRAVÉ PEČENÉ BRAMBORÁČKY S UZENÝM LOSOSEM



Krásný den všem! 
Jak určitě víte, jídlo, vaření a pečení jsou mým velkým koníčkem. Neodolám žádné více i méně speciální příležitosti, která se naskytne, abych něco dobrého ukuchtila  :) Před pár týdny jsem mi přišel návrh, zda se nechci zúčastnit soutěže od Hellmann´s #delikatnivyzva, kde je cílem vymyslet recept, ve kterém propojíte jejich Tatarskou omáčku delikátní a lososa. V jakémkoliv podání. Zprvu jsem váhala..tatarka není něco, co bych běžně využívala. Ale pak jsem si řekla, že to vezmu jako výzvu vytvořit něco zdravého a chutného i s použitím této tatarky. A musím říct, že se to povedlo nad má očekávání!


Dlouho jsem bádala nad tím, co vytvořím. Chvílemi jsem měla pocit, že už to vzdám, protože nic jiného, než nějaký bramborový/zeleninový salát mě v kombinaci s lososem a tatarkou nenapadal. A já věděla, že to chce něco originálního, jedinečného, hezkého na pohled, zdravého a dobrého. A pak to přišlo! Vrstvené pečené bramboráčky, prokládané uzeným lososem a jemně potřené tatarkou. Nápad by byl, teď jen jak to dopadne. A musím uznat, že i přes mé menší obavy to dopadlo dokonale a já si dnes opravdu hodně pochutnala! :) Tudíž bez špatného svědomí posílam recept dál a věřím, že i vám zachutná. Hodí se klidně na oběd, večeři a myslím, že ani nějakou vánoční návštěvu takovouto chuťovkou rozhodně neurazíte :) 


Budete potřebovat:
na 3 menší porce

Tatarskou omáčku Delikátní
100g uzeného lososa
ledový salát

Na bramboráčky:
450g syrových brambor
2 vejce
50g ovesných vloček
50g špaldové mouky
majoránku
sůl
pepř



Nejprve si připravíme bramboráčky. Syrové, oškrábané brambory nastrouháme na struhadle na jemno a vymačkáme z nich přebytečnou vodu. Přidáme 2 vejce, vločky, mouku, sůl, pepř, majoránku a vše společně spojíme v bramborové těstíčko. To pak lžící rozprostřeme na plech vyložený pečícím papírem a tvarujeme bramboráčky v podobě středních koleček. Celkem by těsto mělo vystačit na 9 bramboráčků. Pečeme 25minut na 200 stupňů.

Upečené bramboráčky pak vrstvíme po třech kusech - každý namažeme tatarskou omáčkou, poklademe uzeným lososem a kouskem ledového salátu.


Energetické hodnoty na 1 porci:
411kcal
49g sacharidů
17g tuků
20g bílkovin


Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)