čtvrtek 9. února 2017

CELOZRNNÝ ZÁVIN S MÁKEM A TVAROHEM

 Nedávno jsem dělala skvělé celozrnné šátečky podle TOHOTO božího receptu - a to hned 2x naslano a jednou nasladko. Pak mě napadlo, že bych mohla zkusit použít stejné těsto a vytvořit místo šátečků závin. A povedlo se! Ve skvělé kombinaci s mákem a tvarohem, která se MOC povedla a nechápu, proč podobné věci nepeču častěji :D Určitě se dá závin udělat na sto způsobů s jakoukoliv náplní. Těsto je skvělé, dobře se mi s ním pracuje a dobře i chutná ;)



Budete potřebovat:

80g ovesných vloček
70g špaldové mouky
100g bílého jogurtu
40g kokosového oleje
něco na doslazení

30g máku
5g kukuřičného/bramborového škrobu
80ml mléka

150g tvarohu
rozšlehané vajíčko


Postup přípravy:
Nejprve si připravíme těsto - mouku smíchejte s vločkami (můžete je rozemlít, ale není nutné), přidejte jogurt a kokosový olej, který dejte jen na cca 10-15 sekund prohřát a povolit do mikrovlnky. Dle chuti doslaďte a vypracujte těsto. Pokud je třeba, přidejte trošku vody, ale těsto by se nemělo příliš lepit. Poté jej klasicky rozválejte.

Maková náplň - mléko dejte zahřát do menšího kastrůlku, jakmile bude vřít, přidejte mák, škrob, doslaďte a míchejte do zhoustnutí.

Tvarohová náplň - tvaroh oslaďte a umíchejte s vajíčkem. Není nutné dávat celé, já dala na toto množství jen polovinu.

Na těsto naneste nejprve tvarohovou náplň, poté makovou. Stočte do tvaru závinu a pečte na 200stupňů cca 25-30minut.


Energetické hodnoty:
na 1/6 závinu 

218kcal, 21.5g sacharidů, 11g tuků, 9g bílkovin 



4 komentáře:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Já hrzoně miluju ty alternativní, nebo zdravější varianty jídel. Vyzkouším! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Koľko kokosového oleja do cesta?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 40g..jejda nevšimla jsem si že mi to tam vypadlo :)

      Vymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)