čtvrtek 27. března 2014

KAKAOVÝ KOLÁČ S MALINAMI A MANDLEMI

Už zase! Prostě neodolám volnému odpoledni a musím něco upéct. Nějak se mi vrátila má pečící mánie, která mě popadla před pár lety, kdy mě bylo z kuchyně těžké dostat. Tentokrát však peču převážně zdravě a dnes tomu nebude jinak :) Vždy si najdu nějakou příležitost k pečení - dnes to bude proto, že jsem asi třem lidem slíbila, že jim konečně donesu něco z mých výtvorů ochutnat :D Takže zítra budu dělat při pátku ostatním radost. Tedy...pokud mi to doma do té doby nesní :D

 
Budete potřebovat:
na formu 20x20cm

100g celozrnné mouky
100g mletých ovesných vloček
400g smetanového jogurtu
3 vejce
100g cukru (třtinový, panela nebo sirup - agáve, javorový...)
40g holandského kakaa
50g čokoládového proteinu (nemusí být) 
1 lžička skořice
vanilkový extrakt
1 lžička prášku do pečiva nebo jedlé sody
150g malin nebo jiného ovoce
50g mandlí

 
Postup přípravy:
Vejce vyšlehejte s jogurtem, přidejte cukr (já použila panelu), skořici a vanilkový extrakt. Poté přidejte mouku, vločky, kakao, protein a prášek do pečiva. Těsto nalijte do trouby a posypte malinami a nahrubo nasekanými mandlemi. Pečte při 180 stupních cca 30-40minut. Mě se dosti propadl střed a dlouho byl koláč uprostřed tekutý, ale nakonec se přecejen celý dopekl tak jak měl ;)


Energetické hodnoty:

Na celý koláč: 10 803Kj (2572Kcal), 118g bílkovin, 296g sacharidů, 96g tuků
Na kousek (1/9): 1200Kj (286Kcal), 13g bílkovin, 32g sacharidů, 10g tuků




26 komentářů:

  1. Bože, zase krása. Mončo a nějaký typ na to abych ho nesnědla na posezení? :-) Love run eat repeat

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel nemám, ale asi na tom zapracuji a pak si na to udělám patent. Protože věřím, že s tímto má problém nejedna z nás :D

      Vymazat
    2. No jo, musíme se s tím poprat každá po svém :-) Já jsem už vydržela 14 dnů.

      Vymazat
  2. No, vypadá parádně, o tom žádná! :))

    OdpovědětVymazat
  3. Uz jsem chvalila na instagramu :-) a budu chvalit zas ,krasaaaa :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Tolik skvělých jídel! Kdy to stíháš? A kde sháníš třeba ty maliny?
    Díky moc za recepty!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdykoliv mám trochu času a volna!
      Maliny jsou mražené z Lidlu ;)

      Vymazat
  5. ty mi na večer vždycky uděláš takový chutě! :D

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadá luxusně! Mražené maliny z Lidlu jsou nejlepší, kdykoliv jsem je koupila jinde, byly nic moc. Pak ještě sušené od Mixitu, ale ty nejsou na pečení, ty jsou na slupnutí rovnou :)

    OdpovědětVymazat
  7. Já dělávám někdy podobný koláč (jen nedávám cukr, ale víc proteinu), liju ho na plech, ale většinou se mi až tak moc nepovede, buď nejde sundat dolů, nebo se ze spoda moc připálí a nebo je moc tekutý.. chuťově je většinou dobrý, ale vzhledově moc nee.. :-/
    Tento tvůj ale vypadá fakt dokonale.. ;-)
    A dáváš si ho ke snídani třeba s jogurtem, nebo na sváču, jen tak ke kafi...?? Jedí to i ostatní u vás doma (protože ten můj většinou nikdo nechce) a kolik si dáváš na jednu porci?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš, já dávala vše od oka a naštěstí se povedl :)
      Tenhle jsem si dala zrovna včera jen tak, spíš jako dezert odpoledne na chuť. Ani nevím, kolik jsem ho mohla sníst...asi tak 2 kousky jsem si odkrojila. Ale jinak si takové koláče dám někdy i ke snídani nebo na sváču ;) Doma už to taky jí. Dřív jsem se bála, že jim mé výtvory nebudou chutnat a pekla jsem jen malé porce sama pro sebe. Ale teď už se to vždy sní. Proto dělám i takovéto koláče normálně s cukrem tedy zdravější alternativou cukru - a ve slazení tolik neexperimentuji :)

      Vymazat
  8. Ahoj Moni, tak jsem pekla podle Tebe a nakonec to dopadlo úplně jinak :D
    http://petravlaufu.blogspot.cz/2014/04/kolac-podle-moni.html

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Moni, mysliš že se mi kolaček povede i bez proteinu?:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, psala jsem tam, že nemusí být...jenom kdyžtak místo něj přidej trochu vloček nebo uber jogurtu.

      Vymazat
  10. tak jsem ho dnes zkusila, ale bohužel se strašně srazil :( výška asi 1 cm...achjo... doufala jsem v ten na obrázku! :D

    OdpovědětVymazat
  11. Dělala jsem jako koláč, ale větší úspěch sklidila podoba muffinů. Přidala jsem ještě kusy 85% čokolády a místo malin jsem použila borůvky.

    OdpovědětVymazat
  12. da se celozrna mouka nahradit jinou?

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)