sobota 22. února 2014

SEMÍNKY A OŘECHY NABITÝ CHLÉB

Ani nevím, zda bych jej vůbec měla nazývat chlebem - není tam totiž snad nic, co dělá klasický chleba chlebem - žádná mouka
ani droždí... Zato je tam maximum živinami nabitých surovin. Na zahraničních stránkách je nazývám jako "Life-changing bread" - tedy ve volném překladu "chléb, který vám změní život". No až tak radikální změnu v mém životě asi neudělá, ale tři věci vím určitě:

 1. Nepekla jsem ho naposledy
2. Nejradši bych ho snědla celý a klidně jen tak
3. Je to láska na první ochutnání♥

Takže na tom asi přecejen něco bude :) 



Pekla jsem podle receptu od Lucie (ZDE) - změny jsem dělala jen drobné.

Budete potřebovat:

135g ovesných vloček
100g směsi semínek (slunečnicová, dýňová, piniová - přímo tento mix jsem koupila v Albertu)
30g slunečnicových semínek
90g mletých lněných semínek
65g lískových oříšků
2 lžíce chia semínek
4 lžíce psyllia
1 lžička soli
1 lžíce sirupu z agáve (nebo javorového) 
50g másla
350 ml vody



Postup přípravy:
Ve větší misce smíchejte všechny suché suroviny a semínka a poté přímíchejte vodu, rozpuštěné máslo a agáve sirup. Nechte alespoň 20minut odpočinout - ideálně rovnou v silikonové či jiné formě, ve které jej plánujete péct, jelikož to rychle tuhne :)
Chléb poté pečte ve formě zhruba 20 minut při 180stupních. Po této době jej vyklopte na plech a pečte dalších 20-30minut při 160stupních.

Semínka a ořechy můžete použít teoreticky jakákoliv dle chuti. Ale určitě nevynechejte lněná semínka, chia a psylium - to je totiž to, co drží celý chléb pohromadě :) Já kvůli psylila jeho pečení dlouho odkládala, ale včera jsem se konečně odhodlala, vydala se
do zdravé výživy a (spolu s dalšími věcmi asi za 400Kč :D) si jej koupila. A byl to dobrý kup, protože jej určitě na pečení budu odteď používat hodně často! Navíc 100g vás výjde na nějakých 50kč, takže žádná závratná částka to není ;)



 
Jo a chutná fakt dokonale! Ať už jen tak nebo třeba s čerstvým sýrem a šunkou.
A určitě by jej šlo servírovat i na sladko :)



20 komentářů:

  1. Vypadá moc hezky, a jak se dívám na ty ingredience, tak určitě musel chutnat báječně. :))

    OdpovědětVymazat
  2. Nádhera a to složení je boží!:)

    OdpovědětVymazat
  3. Když nemám ani chia ani psyliium, můžu to něčím jiným nahradit aby ten chleba držel pohromadě nebo mám smůlu a chleba bez toho neupeču? :-( A psyllium kolik stojí?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vždyť jsem to tam psala...

      Vymazat
    2. Jo to vidím, já to špatně napsala.. psyllium vidím, že stojí 50Kč, já to spletla, já se chtěla zeptat na chia semínka.. :-D
      Děkuji.. jinak mě napadlo, že bych to mohla zatím (než je seženu) zkusit s vejcem, snad to bude držet pohromadě..

      Vymazat
    3. Aha :) No chia jsou dražší, kolem 100Kč i víc někdy, ale měla jsem i za 60Kč. Záleží na velikosti balení. Možná to bude držet i bez nich, ale nejsem si jistá. S nimi je to lepší, dělají takový gel, který to spojí. Vejce zkusit můžeš, ale opravdu nevím, jak to bude reagovat no :)

      Vymazat
  4. Mňam, sakra miluju oříšky a všechna semínka! Musí být výborný! :)

    OdpovědětVymazat
  5. a nevieš akú kalorickú hodnotu má celý chlebík a 1 kúsok?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tím, že je tam hodně semínek a ořechů, tak je tam i více tuků - tzn. že ty hodnoty jsou vyšší. Na celý chléb asi 10 000Kj, 83g bílkovin, 128g sacharidů, 221g tuků. Na 1 kousek pak záleží podle toho, jak velký ten chléb uděláš a na kolik kousků jej nakrájíš.

      Vymazat
  6. Tak já ten tvůj zázrak před chvilkou upekla a je to mor, už mám 3 kousky v sobě 8-) Nikdy jsem nejedla lepší semínkový chléb, už si ani nikdy žádný nekoupím, tomuhle se nic nevyrovná. Díky moc ;-)

    OdpovědětVymazat
  7. ten je skvělý! až koupím psyllium, tak to vyzkouším :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Šlo by použít med místo sirupu z agáve? Zapomněla sem ho koupit :(

    OdpovědětVymazat
  9. Se ségrou poslední měsíc zkoušíme plno nových receptů a akorát jsme ten chlebík daly do trouby. Ségra je nadšená, já docela skeptická - ořechy moc nemusím. Ale jsem zvědavá na výsledek :)

    OdpovědětVymazat
  10. Presne toto som hladala, super:) kukam zbezne blog, kedze som ho objavila len nahodou kvoli tomuto receptu, same dobre recepty, parada!

    OdpovědětVymazat
  11. Mohla bych se prosím zeptat, na velikost formy? Předem děkuji. :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)