úterý 25. června 2013

OVESNÉ TYČINKY ala FLAPJACK S BANÁNEM A PARA OŘECHY

Mám pro vás recept (+ spoustu fotek) na dobrotu, kterou jsem si dnes ráno upekla :) Už před pár dny jsem se rozhodla, že si prostě musím upéct domácí müsli tyčinky. Zařadila jsem totiž podobné dobroty zase na svačiny, ale ty kupované...to je prosím přeslazený hnus! Omlouvám se za ten výraz :D Jako snědla jsem je, ale tak sladké mi to nikdy dřív nepřišlo. Takže domácí byly č. 1 na programu (spolu s bagely, ale o nich zase příště!) :)


Původně jsem myslela, že si upeču klasiku podle receptu, co již na blogu mám (tady), ale pak jsem začala vymýšlet. Něco doma bylo, něco ne. Vzpomněla jsem si na báječný flapjack, který jsem kdysi chtěla taky zkusit vyrobit v domácích podmínkách. No a tak jsem intuitivně začala míchat různé suroviny a vznikly z toho tyto tyčinky :)

 




Budete potřebovat:

1 větší banán
50g másla
120g ovesných vloček (ideálně drcené - např. Emco nebo Lídl)
2 lžičky medu/sirupu/jiného sladidla (já dala mé milované javorové máslíčko)
para ořechy (šoupla jsem tam asi 5 kousků)


Postup přípravy:
Banán rozmačkáme vidličkou a přilijeme k němu rozpuštěné máslo a 2 lžičky medu/sirupu na oslazení. Promícháme a přidáme ještě ovesné vločky a nasekané ořechy - samozřejmě je možné použít i jiný druh, než jsou para. Ale mě se líbilo právě spojení para (neboli brazilského) ořechu s banánem :)

Celou směs pak napěchujeme do menší zapékací mističky, zarovnáme a pečeme při 180 stupních cca 20 minut. Necháme vychladnout a pak můžeme naporcovat :)






Tyčinky jsou opravdu výborné. Samozřejmě by šly udělat i bez másla, ale to bych pak nedosáhla toho, co bylo mít cílem - přiblížit se chuťově flapjacku, ve které jsou vločky a máslo základem. A trocha másla ještě nikoho nezabyla :) Chuťově mi maximálně vyhovují - nejsou přeslazené, jde cítit chuť banánu, oříšky pěkně křupou...no a to máslo tomu prostě dává zase úplně jinou chuť, než jsme u klasických tyčinek zvyklí! Jsou úžasně vláčné a příjemně se rozpouští na jazyku. No a zároveň to přecejen není nic extra nezdravého.

Množství si můžete udělat podle sebe - a nakrájet pak taky na kousky, jaké uznáte za vhodné. Já je udělala celkem malé - chyba! Asi si budu muset brát vždycky rovnou 2 :D








...............................................................................................................................................................................


       FACEBOOK - SKUPINA
          ASK.FM

29 komentářů:

  1. ty vypadaj božsky!!! seš šikula! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Krása, musí být výborné - v jednoduchosti je prostě krása :)

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkné, jednoduché - zkusím! :D Možná místo obyč másla dám arašídové, to by nemuselo být špatné :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jak je veliká ta zapékací mísa? Na kolik tyčinek to zhruba vychází?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je malá, tak zhruba 15x15cm. Já jsem to nakrájela na 6 tyčinek a jak jsem psala, je na každém, kolik si z toho tyčinek udělá. Záleží, na kolik kousků to rozkrájí a jak je chce mít velké ;)

      Vymazat
  5. Vypadá to skvěle, mám teď opravdu velkou chuť si také upéct a dat k snidani :), ale jsem trochu líná :p
    MaláMacanda.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  6. krása v jednoduchosti, ano to platí i v kuchyni :) vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  7. No jak jsem říkala, tvoje mnohem hezčí než moje :D

    OdpovědětVymazat
  8. vypadají krásně, udělám si je asi na brigádu, ať mám energii - a taková dobrota taky hned zlepší "pracovní utrpení" :D
    A jsem zvědavá jak se ti povedly bagely, snad chutnaly! :)

    OdpovědětVymazat
  9. Mňáám,
    koupím brazil nuts a jdu je o víkendu vyzkoušet:-)
    Vypadají výborně.
    Jsi moc šikovná:-) klobouk dolů.

    OdpovědětVymazat
  10. Suroviny doma mám, dneska se do tyčinek pustím! :) Mňam, nemůžu se dočkat, když vidím ty tvé :D

    OdpovědětVymazat
  11. nezabYla? :D opravdu? :)

    OdpovědětVymazat
  12. Ty jsou úžasný! Co nejdřív si je udělám!

    OdpovědětVymazat
  13. Ty vypadají skvělě :) rozhodně vyzkouším :)

    http://letslovefood.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  14. Vyzkouseno a jsou moc dobre. Ja nesladila vubec..dosel med, tak jsem nechtela pridavat cukr a musim rict, ze to vubec nevadi. Dala jsem tam rozmixovane mandle a musim rict, ze me i mamce moc chutnaji. Hlavne nejsou suche. Takze diky Monco za recept :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super, jsem moc ráda že chutnaly a že jsi napsala :)

      Vymazat
  15. Mončo, já ti závidím, že ti ty improvizace vycházejí :-) jen tak dál! mám teda jeden dotaz... mohla bys do receptů, prosím, psát, do jak veliké formy, či na jaký plech jsi to rozprostřela? to bych ti byla moooc vděčná

    OdpovědětVymazat
  16. Zdravím, kolik tam má přijít toho másla? Díky za odpověď.
    Honza

    OdpovědětVymazat
  17. Enerhetické hodnoty, prosím? :)

    OdpovědětVymazat
  18. Tak jsem dnes zkoušela ... dala jsem jablka a skořici, 50g arašídového másla s 50g kokosového másla, ale vyšla mi z toho skoro granola, moc mi to nedrží pohromadě :-/ Příště zkusím jablka rozmixovat nebo ten banán :)

    OdpovědětVymazat
  19. Dnes ozkoušeno a je to výborné! Doporučuji milovníkům flapjaku :)

    OdpovědětVymazat
  20. Děkuji za recept ... včera jsem je dělal podruhé a tentokrát jsem váš recept trošku pozměnila .... ingredience stejné, pouze jsem přidala sušené brusinky a místo do formy jsem ze směsy udělal tenkou placku (roztírání šlo vcelku dobře) a upekla jsem v troubě ... a teď musím říci, že je to to pravé ... mňam ....

    OdpovědětVymazat
  21. Kde je uchovávas, v lednici nebo pri pokojove teplote? A jak dlouho vydrzi?
    Prave jsem upekla :))

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)