sobota 22. června 2013

BRAMBOROVÝ SALÁT S ČERVENOU ČOČKOU

 
  Dnes jsem měla chuť udělat si na oběd něco jiného. Žádnou rychlovku v podobě maso-rýže-zelenina nebo ještě rychlejší salát či zapečené toasty, které mi v posledních týdnech z časových důvodů dělali obědovou společnost častěji, než bych považovala za vhodné. Nejprve jsem si vzpomněla na čočku - s mrkví a vajíčkem. Pak mi na mysl přišly brambory...bramborový salát...bramborový salát s čočkou? Proč ne? A řeknu vám, že toto jídlo je (jak jinak) super rychlé, super zdravé a super chutné! :)


Budete potřebovat:
          na 2-3 porce

300-400g brambor
80g červené čočky
3 střední mrkve
fazolové lusky
1 zeleninový bujón (nebo koření dle chuti)
3 vajíčka

na dresing: 2 lžíce bílého jogurtu, 1 lžíce zakysané smetany,
1 lžíce krémového sýra, 1/2 lžičky křenu, sůl, pepř





Postup přípravy:
Zvlášť si dáme uvařit vejce a brambory. Množství brambor jsem dávala opravdu od oka, ale zhruba to bude tak 200g na porci. Do dalšího hrnce nakrájíme očištěnou mrkev, přidáme červenou čočku, fazolové lusky, zeleninový bujón (jeho odpůrci mohou použít klasický vývar nebo jen koření či bylinky) a vaříme do změknutí mrkve. Poté vše slijeme, brambory očistíme a vejce oloupeme. Nakrájené brambory a vejce vmícháme ke zeleninovo-čočkové směsi. Dle chuti pak ještě případně dokořeníme a podáváme s dresingem.

Na dresing jsem použila zhruba 2 lžíce bílého jogurtu, 1 lžíci zakysané smetany a krémový sýr z Lidlu (viz TADY). Vše jsem smíchala ještě s trochou křenu a dokořenila solí a pepřem. 

Pro mě to jsou tak 2 porce. Ale bylo toho celkem dost, takže menším jedlíkům možná vystačí i méně :)




..................................................................................................................................................................................


       FACEBOOK - SKUPINA
          ASK.FM

8 komentářů:

  1. vypadá hezky, ten si udělám na vánoce :D

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá krásně! :) Nakoupila jsem nové brambory a z těch bývají saláty úplně nejchutnější, tak je využiju ve tvém receptu :)

    OdpovědětVymazat
  3. Miluju bramborové saláty! Tenhle si teda píšu a vyzkouším! :))

    OdpovědětVymazat
  4. Dnes vyzkoušeno a naprostá paráda :)...Určitě jsem nedělala naposledy!

    OdpovědětVymazat
  5. Včera jsem si ho připravila k dnešnímu obědu do práce a byl fantastický !!! Určitě si zopakuji.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)