pátek 28. června 2013

NEPEČENÉ ČOKOLÁDOVÉ KOSTKY S DATLEMI

 
 Dnes pro vás mám další z řady mých domácích výtvorů vyráběných ve stylu "Dám tam na co mám chuť.". Překvapivě mi tyhle mé výtvory zatím vycházejí a vždy z toho vznikne něco poživatelného :D Své flapjakové tyčinky jsem včera slavnostně dojedla a tak to chtělo něco dalšího na svačinky. Tentokrát jsem se rozhodla zužitkovat sušené datle, které mi ve spíži straší už nějaký ten čas. A aby to bylo zase trochu jiné, tentokrát jsem nepekla, ale mixovala, mrazila a chladila :)



Budete potřebovat:

100g sušených datlí bez pecek
2 lžíce kakaa
4 lžíce mletých mandlí
8 lžic jemný ovesných vloček

Ano, opravdu je to všechno! :)
Postup přípravy:
Nejprve si připravíme datle - všechny rozpůlíme a zalijeme horkou vodou. Asi hodinu necháme odstát, aby se datle pěkně nacucly. Poté vodu opět slijeme. K datlím přidáme kakao, mleté mandle (nebo celé ořechy) a vše rozmixujeme (já použila obyč ponorný mixér). K rozmixované směsi pak přisypeme vločky a promícháme. Směs by neměla být příliš lepivá. Pokud stále je, přidáme ještě vločky nebo mleté ořechy. Nakonec připravenou hmotu napěchujeme do misky a vložíme zhruba na hodinku do mrazáku. Jakmile směs ztuhne, můžeme ji naporcovat, jednotlivé porce si třeba zabalit do alobalu a uskladnit v lednici či mrazáku. 

Ideální na svačinku se sklenicí kefíru/mléka/podmáslí, kelímkem jogurtu či tvarohem :)




 ..............................................................................................................................................................................


       FACEBOOK - SKUPINA
          ASK.FM

27 komentářů:

  1. Úžasný! A není toho k přípravě moc, to zkusím! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Raw recepty jsou stejně vždycky dokonalé skromné a báječné ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Mňáám, to vyzkouším :-)
    Díky za receptík. Už vím, co připíšu do nákupního seznamu na příště :-)
    Mám ráda takové snadné rychlokuchtění:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Skvělé, datle jsem si koupila na samotné mlsání, ale přijdou mi hrozně sladké, takže je vyzkouším v téhle podobě :)) Díky Moni :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, já je právě taky měla už nějakou dobu doma, ale takhle samy o sobě mi nechutnaly. A do takovýhle dobrůtek se hodí skvěle :)

      Vymazat
  5. mohla bych se zeptat na kolik je toto mnozstvi porci?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já z toho udělal 4 kostky, jak vidíš na fotce. Záleží na tobě, na kolik částí si to rozdělíš, tolik budeš mít porcí ;)

      Vymazat
    2. a do jak velike misky jsi to delala?

      Vymazat
    3. diky za odpoved zkusim to taky na 4 a potom uvidim
      take by me zajimala velikost nadoby?

      Vymazat
    4. Nádoba je zhruba 15x15cm.

      Vymazat
  6. jak drzi pohromade?
    hrozne dlouho jsem chtela neco takoveho zkusit, vypada to fakt dobre
    nebyly moc nebo malo sladke?
    a nadoba by me taky zajimala :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No drží to pohromadě v pohodě - už jenom díky tomu mražené a chlazení. A kdyby se ti to rozpadalo, tak přidej víc vloček - jak jsem psala i v článku ;) A přišlo mi to sladké akorát, datle jsem měla nedoslazované a sama jsem už nijak víc nesladila.

      Vymazat
  7. No tak ty jsou jasny, ozkousim :D

    OdpovědětVymazat
  8. hned jdu na to, aspoň budu mít sváču k přítelovi :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. akorát mám pocit, že mám přislazované datle (takové ty úplně obyč z albertu), jaké si kupuješ ty? (nemám ráda to přislazování, ale špatně se to shání..)

      Vymazat
    2. Použila jsem ty, o kterých jsem psala zde: http://fitnessgirl-lifestyle.blogspot.com/2013/06/novinky-do-spize-i-lednicky-viii.html

      Vymazat
  9. To vypadá hodně dobře a i jednoduše. To musím zkusit. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj, myslíš, že by šly datle nahradit rozinkami? Lucie

    OdpovědětVymazat
  11. Moc děkuju za báječný recept,včera jsem tyčinky zkoušela a naprosto mě nadchly a nejen mě,ale i mamču,připomínalo jí to vánoční cukroví,ale mnohem zdravější :) Vážně moc dobré,výživné,zdravé a rychlé :)

    OdpovědětVymazat
  12. Přesně tohle chci vyzkoušet už hrozně dlouho :) Zkusím to co nejdřív, vypadá to dobře :)

    OdpovědětVymazat
  13. Dneska jsem tyčinky dělala podruhé a musím říct,že jsou vážně skvělé!! Chutnají báječně a navíc jsou zdravé a výživné,mnami,díky za tvoje recepty! :-)

    OdpovědětVymazat
  14. tak už mám namočné datle, ale nemám mandle, tak použiji arašídy, snad to bude fajn :)) díky za recepty :-)))

    OdpovědětVymazat
  15. Ten recept je super a chutna jeste lip,odted bude muj oblibeny...

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)