neděle 28. dubna 2013

TOFU S HRÁŠKEM, RAJČATY A SÝREM COTTAGE

 
 Mám pro vás tip na další skvělý oběd - tentokrát použijeme jako hlavní surovinu tofu. Pokud někomu přijde tofu nudné a bez chuti, tak věřte, že všechno je jenom o správné úpravě a dochucení! Tofu je levný zdroj bílkovin, který příjemně zpestří náš jídelníček :)


 
Budete potřebovat:
          na 2-3 porce

200g tofu natural
100g cottage
260g hrášku (tentokrát jsem použila konzervovaný v nálevu)
cherry rajčátka (já použila asi 120 gramů)
1 lžíce oleje
sůl, pepř, bylinky, koření...

příloha: těstoviny, rýže, brambory...


Postup přípravy:
Tofu si pár hodin nebo i den předem nakrájíme na kostičky a naložíme - smícháme jej se lžící oleje, osolíme, opepříme, případně přidáme koření nebo bylinky dle chuti. Já použila pouze klasiku - sůl, pepř. Experimenty s kořením radši neriskuji :D 

Naložené tofu poté restujeme na pánvi dozlatova. Přidáme hrášek, rajčátka a celé ještě prohřejme. Potom odstavíme ze sporáku a vmícháme 100g cottage. Podávat můžeme třeba s celozrnnými těstovinami. Ty jsem měla dnes já, ale zítra si plánuji k tomuto jídlu uvařit přílohu jinou, jelikož těstoviny už mi došly. A vidím to třeba na rýži :)



 
 


Energetické hodnoty:
   na 1 porci = 1/3 bez přílohy

  • 870Kj (207Kcal)
  • 19,5g bílkovin
  • 8g sacharidů
  • 10g tuků

Celé jídlo jsem si rozdělila na 3 porce z jednoduchého důvodu - aby mi vyšlo adekvátní množství bílkovin. Více než 30g v jedné proci je dost a tělo už to nedokáže dobře zpracovat. Proto se snažím držet okolo 20g a učím se bílkovin přijímat méně. Vždy jsem jich totiž měla ve stravě strašně moc, což není pro tělo zdravé a navíc se to mému tělu špatně tráví :)

...............................................................................................................................................................................


       FACEBOOK - SKUPINA
          ASK.FM

4 komentáře:

  1. Skvělý zdravý oběd :) Já zase s kořením experimentuju možná moc, tofu jsem dělala i naložené třeba v rozmarýnu a česneku, pak jsem ho opíkla na olivovém oleji a bylo to moc dobré :)

    OdpovědětVymazat
  2. oh yumm yumm, to vypadá suprově!! Je to velmi dobrý nápad! :))

    OdpovědětVymazat
  3. už mám naloženo :)) jenom se chci zeptat, kde kupujete obyčejné tofu? já sem prošla tesco, albert a nikde nebylo, pouze uzené.. až v kauflandu jsem zvítězila :D ale zase jsem našla na internetu že prý není tak chutné jako ostatní. Asi budu odkázana na nějaký obchůdek se zdravou výživou, že?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ho vídávám snad v každém supermarketu a pravidelně kupuji v Bille - 200g za 20Kč :) Uzené je taky dobré, ale dražší, a proto ho nekupuji :D

      Vymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)