středa 6. února 2013

KVĚTÁKOVÉ PLACIČKY

Tak dnešní recept je řekla bych přímo vyžádaný. Měla jsem už připravený jiný, ale komentáře ke včerejšímu příspěvku jste zahltili prosbami o recept na tyto placičky a tady ho máte ;) Byl to spíš takový můj hokus-pokus, ale musím říct, že se vyvedl a ze samých zdravých věcí vzešla nízkokalorická pochoutka ke svačině nebo i k večeři :)


Budete potřebovat:

300g květáku (přibližně)
2 vejce
30g tvrdého sýru (přibližně)
1 lžíci celozrnné mouky
sůl, pepř, koření dle chuti
1 lžíci oleje


Příprava:
Květák uvařte ve vodě do měka. Poté ho rozmačkejte vidličkou, přidejte k němu vajíčka, nastrouhaný (nebo na kostičky nakrájený) tvrdý sýr sůl, pepř, koření a promíchejte. Nakonec zaprašte asi lžící celozrnné mouky. Na pánvičce rozehřejte malé množství oleje (opravdu pouze na omaštění, nesmí to tam plavat!) a lžící tvořte z těsta malé placičky. Opečte z obou stran a máte hotovo ;)


Energetické hodnoty:
Z těsta mi vyšlo cca 15 malých placiček:
  • celkově: 1838Kj, 28g bílkovin, 18g sacharidů, 27g tuků
  • 1 placička: 122Kj

Můžete si je samozřejmě jakkoliv obměnit - přidat do nich šunku, žampióny, zeleninu...fantazii se meze nekladou :) Na závěr musím podotkout, že tyto placičky dokonale zasytí - já jich snědla na jednu porci okolo 5 a byla jsem najezená :)

................................................................................................................................................................................


               FACEBOOK - STRÁNKA
                  FACEBOOK - SKUPINA
                      FORMSPRING

1 komentář:

  1. Skvělý recept, dneska jsem je dělala poprvé podle tohoto receptu a byly výborné, děkuji! :) Daniela

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)