středa 6. února 2013

JAHELNÍK S JABLKY, ŠVESTKAMI A OŘECHY

Kdysi jsem vám slibovala recept na jahelník a dnes mi to jedna z vás připoměla. A abych tedy svůj původní slib dodržela, přidávám dnes receptík :)

Budete potřebovat:
75g jáhel
100ml mléka
250ml vody
1 vejce
30g medu
100g sušených švestek
20g rozinek
20g vlašských ořechů
2 jablka (asi 250g)
2 lžíce vanilkového pudinkového prášku
skořice
Postup přípravy:
Jáhly uvaříme s vodou a mlékem v kaši. Po vychladnutí smícháme kaši s medem, vyšlehanými bílky a žloutky. Polovinu těsta dáme do formy, na něj pokládáme švestky. Další vrstvu tvoří nastrouhaná jablka smíchaná se skořicí, rozinkami a pudinkovým práškem. Na vrch nalijeme zbylé těsto a posypeme vlašskými ořechy. Pečeme na 180 stupňů 40 minut. 
před vložením do trouby
Energetické hodnoty:
          v celém jahelníku
  • 4964Kj (1182Kcal)
  • 26g bílkovin
  • 226g sacharidů
  • 25g tuků 
Závěrečné zhodnocení:
Ano, jsem si opět vědoma celkem vysokého množství sacharidů, což může některým hubnoucím vadit. Až zpětně jsem si uvědomila, že obsach sacharidů výrazně navýšily sušené švestky. Opravdu asi nebylo třeba dávat všech 100g - jahelník byl potom opravdu dost sladký. Takže pokud chcete trochu sacharidy snížit, určitě stačí méně švestek. Každopádně jsem si ale na tomto jahelníku opravdu pochtnala. Byl to už můj druhý pokus a dopadl výrazně lépe než ten první. Jedla jsem ho na snídani, kdy jsem si dala jednu třetinu - vycházelo to potom asi na 1600Kj. V původním receptu, který jsem dostala od kamarádky je obsah surovin 2x větší. Já si vždy množství snižuji, protože pro mě samotnou mi stačí menší porce. Pokud ale budete péct pro více osob, můžete dát všeho jednoduše dvojnásobek ;)

1 komentář:

  1. Šlo by sušené švestky a rozinky úpln vynechat? :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)