sobota 18. února 2017

KAKAOVO - OVESNÁ BÁBOVKA S GOJI



 Slanou ovesnou snídani jsem vám již ukazovala a to bych nebyla já, abych nevymyslela i sladkou variaci snídaně snů do Emco soutěže :) Improvizace byla jako vždy na počátku tohoto receptu. Začalo to otevřením šuplíku a výběrem formy, ve které budu péct :D Vyhrála to nakonec ta bábovková, kterou příliš často nepoužívám. A pak už to bylo jasné - musí být dvoubarevná, ve světlé části budou vločky, na oslazení a zvláčnění těsta mohu použít jablko a na zajímavý vzhled goji. A bylo to...takhle nějak já prostě vymýšlím recepty :) A musím se přiznat, že jsem s výsledkem opět MAXIMÁLNĚ spokojená. Lepší bábovku jsem ještě nestvořila, a proto i vám ji s radostí doporučím




Budete potřebovat:

100g Emco jemných ovesných vloček
1 vejce
1 jablko
20g goji
horká voda


80g celozrnné mouky
15g kakaa
150ml mléka
1 vejce

prášek do pečiva
datlový sirup či něco jiného na doslazení



Postup přípravy:
Nejprve si připravíme světlou ovesnou část - vločky zalijte cca 150ml horké vody a nechte chvilku odstát. Poté vmíchejte nastrouhané jablko, 1 vejce, goji, dle chuti můžete ještě dosladit (pro někoho postačí sladkost jablka :) ) a nakonec vmíchejte asi 1 lžičku prášku do pečiva.

Na tmavou část vyšlehejte vejce s mlékem, poté přidejte mouku s kakaem a opět 1 lžičku prášku do pečiva a dle chuti sirup na oslazení. Do bábovkové formy nalijte nejprve ovesné těsto a na něj poté celozrnné kakaové. Pečte při 180 stupních 30-40minut.


Energetické hodnoty:
na 100g (cca 2 kousky)

144kcal, 22g sacharidů, 3.5g tuků, 6g bílkovin





7 komentářů:

  1. Bábovku jsem zkoušela a je výborná opravdu mnamkovitá :D Myslím , že bude mezi mojí oblíbenou bábovkou. Fantastickej recept:D Jen pokračuj v to co děláš , držím palečky :)

    OdpovědětVymazat
  2. To je recept na nějakou menší formu?

    OdpovědětVymazat
  3. Dneska jsem vyzkoušela, prvně jsem se obávala ale obavy byly pryč. Je tedy hodně luxusní!

    OdpovědětVymazat
  4. Recept vypadá odvážně a bude to určitě delikatesa, o víkendu vyzkoušíme - goji mám doma vždy po ruce. Jinak dobré bábovky se mi povedly také podle https://www.pomodo.cz/stitky/babovky tak třeba se někomu bude hodit.

    OdpovědětVymazat
  5. Vždy jsem byla v kuchyni tele, ale poslední dobou s babičkou vařím a hledám si různé recepty a na koleji začnu víc vařit. Taky teď začínám jíst o něco zdravěji. Tvůj blog mě tudíž zaujal, jistě ti nebude vadit, když si ho přidám mezi blogy, které pravidelně navštěvuji :)

    OdpovědětVymazat
  6. Wow..Tak ta vypadá hodně dobře, díky za recept, rozhodně vyzkouším. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Takové chutě mi dělat po ránu. Že se nestydíš :) Já teda na bábovky moc nejsem, spíše mám ráda cheesecake. Moje mamka na cukrářka, možná proto jsem spíše na dortíky, než na buchty a sladkosti podobného typu. Kde si prosím kupovala tu smetanu? Já ji v akci na mujletak.cz nemohu najít.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)