pondělí 8. prosince 2014

DOMÁCÍ CIZRNOVÁ POMAZÁNKA á la "HUMMUS"

Uvědomila jsem si, jak málo v poslední době přidávám recepty a přitom to je to, o co mě všichni vždy nejvíce žádají! Kurz poradce pro výživu mě nakopl mimo jiné i v tomto - chci mít pro své potencionální budoucí klienty co možná největší sbírku zdravých receptů. Takže odteď to tu snad pojede opět pravidelně :) Začneme cizrnovou pomazánkou a v během dneška vás čekají ještě další dva recepty :)



Budete potřebovat:
          na 2-3 porce

cca 100-150g uvařené cizrny (nebo cizrny z konzervy)
citrónová šťáva
sůl
rostlinný olej (olivový či například lněný)
2-3 velké lžíce ořechového másla
voda/bílý jogurt dle potřeby


Postup přípravy:
Nedělala jsem úplně klasický hummus, takže ingredience se samozřejmě trošku liší, ale princip je podobný :) Cizrnu jsem hodila do mixéru, zakápla šťávou z citrónu (radši méně, pak vždy můžete přidat), přidala lžíci lněného oleje a lehce osolila. Místo klasického sezamového tahinni jsem v tomto případě použila kešu máslo, ale můžete použít máslo z jakýchkoliv ořechů :) Nakonec jsem vše lehce naředila bílým jogurtem, abych dosáhla požadované konzistence :)


Cizrna je velmi zdravá a velmi chutná, takže pomazánku určitě doporučuji. A dnes vám přidám ještě jeden recept s touto surovinou ;)

1 komentář:

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)