neděle 13. října 2013

DÝŇOVÉ LÍVANEČKY

 Nevím, jak vy, ale já prostě miluji dýni! Jednu z mnoha plodin, kterou nám podzim přináší. Dýňová polévka, dýňová kaše, dýňový koláč...a teď už i dýňové lívance se zařadily do mého podzimního repertoáru. Protože kdo by neměl rád lívance? A co teprv ty dýňové? Zkrátka a dobře podzimní snídaně jak se patří - ideálně v neděli pěkně do postele, když je za okny ještě mlha a sluníčko pomalu vychází :)


Receptem jsem se inspirovala ZDE - jen jsem si mírně upravila gramáže i některé suroviny :)



Budete potřebovat:
     na zhruba 8 lívanečků

1 vejce
100g bílého jogurtu
150g dýňového pyré
50g celozrnné mouky
1 lžíce cukru (já použila kokosový)
1 lžička skořice
špetka soli
1/2 lžičky jedlé sody
1/2 lžičky prášku do pečiva
--------------------------------------
olej
dýňové pyré
bílý jogurt
ořechy
agávový/javorový sirup


Postup přípravy:
Na lívanečky jednoduše smícháme všechny potřebné suroviny (ty, které jsou napsány v horní části ingrediencí). Dýňové pyré je třeba připravit předem a to tak, že dýni (nejlépe například hokkaidó) nakrájíme na malé kousky a uvaříme ve vodě do měkka. Poté rozmixujeme ponorným mixérem do hladka - pro zjemnění je možné přidat například zakysanou smetanu či kokosové mléko. Pak už s dýňovým pyré můžete pracovat různě - buď jej osladit a použít do sladkých pokrmů nebo naopak osolit/okořenit a podávat jako polévku či ingredienci do slaných jídel.

Připravenou směs pak po lžících nanášíme na rozpálenou pánev s trochou oleje a tvoříme lívance. Těsto je křehčí, takže je třeba obracet opatrně. Lívance jsou však krásně nadýchané :) Hotové je můžete podávat s čímkoliv dle chuti - já zvolila opět dýňové pyré, trochu jogurtu, vlašské ořechy a sirup z agáve.




12 komentářů:

  1. Tak ty se ti teda moc povedly! Musím konečně zaběhnout pro nějakou dýni, protože u nás se ještě žádná neobjevila :D rodiče to nekupují, protože sestra ji nejí :D

    OdpovědětVymazat
  2. Mmm, vypadají lákavě! Taky pořád přemýšlím, co vytvořit z dýně. Jen mě odrazuje, že přítel takové věci nejí, takže bych ji celou musela sníst sama :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ji sním vždycky celou sama a není v tom žádný problém :D Navíc se z ní dají udělat věci, které by určitě i tvému příteli chutnaly - třeba takové muffiny, koláč nebo určitě i tyto lívance :)

      Vymazat
  3. obdivovala jsem je už u Pavly, vypadají neskutečně lákavě :) a i přesto, že jsem právě dosnídala, hned bych si je dala...:D

    OdpovědětVymazat
  4. vidíš, zrovna včera jsem nevěděla coby, tak jsem si dala trochu dýňového pyré do celozrnných palačinek :) sice jenom malinko, protože mi jako takové moc nechutná, ale potřebuju ho už nějak spotřebovat, aby mi nezplesnivělo. Příště bude do polévky, dobrý nápad :). Vypadjí moc pěkně :)

    OdpovědětVymazat
  5. Na tieto sa chystám už strašne dlho, len som sa k tomu ešte stále nedopracovala :D Tie tvoje vypadajú veľmi lákavo, hneď by som sa zahryzla!

    OdpovědětVymazat
  6. Ty musejí chutnat výborně!:) Určitě vyzkouším. :))

    OdpovědětVymazat
  7. Tvé receptíky ce mi moc líbí, zajímala by mně u většiny ale jejich kalorická hodnota. najdu ji někde na tvých stránkách? Předem díky! =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud ji počítám, tak ji do receptu napíšu. Většinou to teď už ale nepočítám ;) Vždycky si to ale můžeš hodit i sama do klorických tabulek, pokud to potřebuješ ;)

      Vymazat
  8. Na to, ze se snazis jist zdrave, to mas dost spaleny a to je horsi nez ta troska oleje navic, tady jde u tebe aspon videt, ze ti nejde o zdravou stravu, je ti asi jedno, ze muzes mit rakovinu. Hlavni je nizky obsah tuku-stihla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jakože kvůli tomu, že si Monča dala trochu osmahlejší lívance, tak bude mít rakovinu? :-D No to ses teda převed/la....nech si svoje trapné a nesmyslné komentáře pro sebe nebo alespoň hned nevynášej pitomé soudy...

      Vymazat
    2. Tohle už nejsou "trošku osmahlejší lívance", jsou spíš spálené a v komentáři bylo, že může mít rakovinu, ne že bude, tak alespoň buďte v citování přesný/á. Nesmysl to není.
      Já ze sebe souhlasím, přidat kapku oleje radši než jíst tyto rozhodně tělu neprospěšné "uhlíky".
      A jako poslední věc, každý má právo se k příspěvkům vyjadřovat, tak ho tady nikomu diktátorsky neupírejte.
      S přáním příštího lepšího smažení se loučím.

      Vymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)