úterý 17. září 2013

LOSOSOVÉ RIZOTO

Tak dnes konečně slibovaný recept na lososové rizoto. Vždycky toho naslibuji a pak skutek utek, ale to je klasika. Kdybych to neslíbila, tak by tu už v tu neděli beztak byl :D Každopádně...když jsem přemýšlela, jak tento recept uvést, nemohla jsem přijít
na vhodná slova. Ono mi to totiž chutnalo tak moc, že se to popisuje opravdu těžko! Protože rizoto, to je moje. A když se tam přidá ještě losos? K lososu hrášek, žampiony, kozí sýr... No prostě jsem si připadala jako největší gurmán a nejlepší kuchař :D




Budete potřebovat:
na 2-3 porce - podle toho, jaký jste jedlík :D

150-200g rýže (nejlépe kulatozrnná, jasmínová nebo rýže na rizoto) - já použila jasmínovou z Lidlu a sypala jsem od oka :D
250g filetu z lososa (doporučuji taky třeba z Lidlu za 90Kč)
100g mraženého zeleného hrášku
100g žampiónů
2-3 lžíce kozího nebo jiného smetanového sýra
2 lžíce zakysané smetany
olej
sůl, pepř, koření na ryby




Postup přípravy:
Rýži dáme klasicky vařit do osolené vody a mezitím si připravíme zbytek. Žampiony očistíme, nakrájíme na drobné plátky
a orestujeme na oleji. Poté přidáme na kostičky nakrájeného lososa. Jako koření osobně používám koření na ryby, kterým posypu
v tomto případě lososa rovnou na pánvi. Po 2-3 minutkách pak přidejte hrášek a stále restujte a míchejte :) K této směsi pak přidáme uvařenou rýži, sýr (vážně doporučuji ten kozí!) a zakysanou smetanu. Vše promícháme a božské krémové rizoto
je na světě!

Původně jsem jej plánovala mít na 3 obědy, ale už při přípravě jsem věděla, že tuhle dobrotu zvládnu rozdělit maximálně na 2 porce. A taky mi hned bylo jasné, že brzy jdu pro dalšího lososa, protože klasika ryba+brambory už je prostě ohraná. Já odteď jedu
na rýžové vlně! Co vy? :)




12 komentářů:

  1. To si udělám, mňam...jaký kozí sýr použít je spoustu druhů :-)

    OdpovědětVymazat
  2. já jedu na těstovinové vlně... a to od té doby, co jsem zbytek lososa zužitkovala tak, že jsem jej přidala do těstovinového salatu... ach... můj... Bože, to byla dobrota :-) Každopádně rýži s lososem musím taky co nejdříve zkusit. Tedy ať žijí Lídlové čtvrtky čerstvých ryb!

    OdpovědětVymazat
  3. Konečně nějaké jídlo, které i můžu :)) Brzy si to určitě udělám ;))

    OdpovědětVymazat
  4. Vypada to skvele :) a taky to zapada do mych planu jist vice ryby.. :) diky za tip!

    OdpovědětVymazat
  5. Konečně odhaleno tajemství krémovosti rizotta - zakysaná smetana! Jinak na rizotto používám parmezán:) Prosím tě, kolik vody dáváš na 150 g rýže?:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to netuším, já to neodměřuji, vždy od oka do hrnce naliju vodu a jenom tam nasypu rýži. Tak, aby té vody byl dostatek ;)

      Vymazat
  6. Vypadá to fakt krásně! :) Škoda, že nejím houby, ale myslím, že by se to dalo i bez nich. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Klasika :) Myslím tím krémové lososové rizoto - pro mě tedy bez žampionů a hrášku, naopak se sušenými rajčaty. Taky výborné :)

    OdpovědětVymazat
  8. Tak jsem ho právě spořádala a bylo výborný! :) díky za recept.. vážně nemá chybu

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Moni,
    tak jsem právě poobědvala rizoto dle Tvého receptu. Sice s menšími improvizačními úpravami (kozí sýr a kysaná smetana nahrazeny obyč lučinou), ale i tak bylo vážně výborné. A hlavně - bylo hotové asi za 15 minut (přiznávám, rýži jsem použila zbylou, tedy uvařenou předem).
    Takže díky za recept na bezva rychlou mňamku:-)
    Katka

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)