sobota 9. února 2013

KAŠE Z ČERVENÉ ČOČKY A MRKVE

Jak jsem slíbila na blogu, tak činím a přidávám recept na můj oblíbený oběd z červené čočky :) Mnozí mají k luštěninám tak nějak přirozený odpor a jakékoliv kaše je odrazují. Mě taky luštěniny nechávaly dlouhou dobu chladnou, ale v poslední době jsem si je natolik oblíbila, že je jím několikrát do týdne. A právě tato kaše je oběd, který musím mít minimálně 1x za 14dní. Je rychle hotová, výživná a chuťově skvělá, určitě vyzkoušejte :)


 
Budete potřebovat:
          na 1 porci

50g červené čočky
100g mrkve (nebo klidně i víc, záleží jak velkou máte mrkev :D )
1/2 kostky zeleninového bujónu
1 lžíci (20g) zakysané smetany (může a nemusí být)

2 vejce
olej/máslo na smažení vajec
celozrnný chléb (60g)
kyselé okurky (150g)




Postup přípravy:
Do hrnce nasypte červenou čočku a přidejte na drobno nakrájenou mrkev a zeleninový bujón. Zalijte asi hrníčkem vody a vařte okolo 15 minut do měkka. Poté můžete vodu částečně slít, abyste z toho neměly polévku, ale opravdu kaši (i to už se mi stalo). Pro lepší chuť přidejte zakysanou smetanu a vše rozmixujte ponorným mixérem. V případě potřeby můžete opět část slitého vývaru přidat tak, abyste získali požadovanou hustotu. Pak už jen stačí ochutnat a dle potřeby ještě dochutit. Většinou to není díky zeleninovému bujónu už třeba ;)

Já osobně podávám s dvěma volskými oky, kyselými okurkami a chlebem. Jakým způsobem připravíte vejce a jestli si k tomu přidáte ještě přílohu (a v jakém množství) je však na vás ;)






Energetické hodnoty:
kaše + 2 volská oka + 1 chléb + okurky
  • 2558Kj (609Kcal)
  • 30g bílkovin
  • 57g sacharidů
  • 22g tuků

pouze kaše z čočky, mrkve a zakysané smetany
  • 1088Kj (259Kcal)
  • 14g bílkovin
  • 40g sacharidů
  • 3g tuků


................................................................................................................................................................................


               FACEBOOK - STRÁNKA
                  FACEBOOK - SKUPINA
                      FORMSPRING

18 komentářů:

  1. červená čočka čeká na 1. ozkoušení v šuplíku :) tak že by?

    OdpovědětVymazat
  2. podobně si z červené čočky a mrkve dělám polévku, taky s bujónem a smetanou, akorát dávám 12% ještě před mixováním :) a když se do toho ještě nastrouhá sýr, je to nejlepší večeře!:)

    OdpovědětVymazat
  3. dneska jsem obědvala cizrnu a říkám si, že luštěniny zařadím častěji, takže díky za inspiraci!

    OdpovědětVymazat
  4. Zrovna jsem si ji udělala - výýýborné!!! díky za typ! :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Dneska jsem si ji dělala na privátě na oběd a během vaření se ke mně slétly všechny moje spolubydlící a ptaly se, co to vařím. Všem nám to moc chutná :) Skvělej recept!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, tak to mám radost :) Já ji taky zrovna plánuji, že si ji udělám znovu :)

      Vymazat
    2. Na tvém primárním blogu mě ty recepty nelákaly, ale teď jak jsou tu všechny pohromadě, tak mám tendence furt něco tvořit :D

      Vymazat
    3. Taky mám pocit, že i teď píše víc lidí, že něco vyzkoušeli, takže jsem ráda, že jsem ho založila :D

      Vymazat
  6. Luštěniny zbožňuju, hlavně hrachovou kaši. Z červené čočky jsem ještě nic nezkoušela udělat, ale tohle musím mít! :D .... Skvělé recepty, na tento se určitě vrhnu! :)

    OdpovědětVymazat
  7. Dneska jsem si dělala na večeři :) Poprvé jsem chtěla vyzkoušet červenou čočku a nikde jsem nenašla nějaký lehký recept a najednou se mi objevil tenhle. Kaši jsem nerozmixovala tak hodně, ale bylo to výborné :) Dala jsem si na to trochu sýru a jarní cibulku, fuu bylo to tak syté ani jsem to neuměla sníst.

    OdpovědětVymazat
  8. Delala jsem dnes k obedu a je vyborna. Cocku a lusteniny vubec muzu hodne :) a je fakt, ze jsem mela jedno vejce, platek maleho chlebiku a byla jsem plnaaaa. Zitra asi vyzkousim tvoje chilli con carne. Super blog!

    OdpovědětVymazat
  9. Tak kaši z červený čočky absolutně miluju. Nedávám do ní bujon ani smetanu, ale po uvaření čočky s mrkví přidám olivový olej, trochu mléka, soli, pepře, sladké (kvůli lepší barvě) a hlavně pálivé papriky a pak to všecko mixuju... Není nic lepšího! :)

    OdpovědětVymazat
  10. Dneska jdu na kaši z červené čočky a zítra na květákovou pizzu :) Jsem zvědavá :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)