středa 6. února 2013

ZÁZVOROVÉ SUŠENKY

Dnes pro vás mám recept na zázvorové sušenky. Jeden recept na sušenky na mém blogu už můžete najít, tyhle jsou však trochu odlišné. Když jsem je dělala poprvé, povedly se dokonale. Při dalších pokusech jsem si je trochu poupravila, ale nebylo to ono. Takže dnes jsem je dělala opět přesně podle receptu, který jsem kdysi dávno objevila na stránkách bodyrocku :) 

Budete potřebovat:
          na 16 sušenek
80g celozrnné mouky
40g ovesných vloček
80g třtinového cukru
10g medu (1 lžíce)
40g másla
1 vejce
lžička skořice
lžička a půl nastrouhaného zázvoru
špetka soli
špetka pečící sody nebo prášku do pečiva


Postup přípravy:

Mouku smíchejte se skořicí, špetkou solí a sody, strouhaným zázvorem a vločkami. Vejce rozmíchejte s cukrem (pouze 70g) a medem. Přidejte k sypké směsi a spolu s máslem zapracujte (nejlépe rukou). Měla by vám vzniknout hustá lepivá hmota. Ze vzniklé hmoty tvořte malé placičky, které pokládejte na plech vyložený pečícím papírem. Nedávejte je moc blízko sebe, protože se v trobě ještě trošku roztečou. Každou placičku pak ještě postupně posypte zbytkem cukru. Dejte do trouby předehřáté na 180 stupňu a pečte asi 20 minut.


Energetické hodnoty:

          na jednu sušenku

  • 302Kj (72Kcal)
  • 1,2g bílkovin
  • 11g sacharidů
  • 3g tuků

Závěrečné zhodnocení:
Ano, tyto sušenky díky máslu a množství cukru nejsou zrovna nejdietnější. Díky celozrnné mouce, vločkám i třtinovému cukru je však můžete zařadit mezi ty zdravé pochoutky. Musím říct, že jsou sladké dost - příště na cukru možná i mírně uberu. Ale jsou výborné a mají zvláštní chuť. Jsou křupavé a v puse se po kousnutí jakoby rozpouští. Zkrátka a dobře mi příjdou zase trochu jiné než běžné sušenky :) Při hubnutí si je určitě taky můžete dopřát jako zdravý hřích, ale s mírou :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)