středa 6. února 2013

SNÍDAŇOVÝ KOLÁČ

Podle překladu z originálu tzv. snídaňový koláč - já mu také někdy říkám kuskusový nákyp. Starší recept na něj na mém druhém blogu už najdete, ale protože ho považuji za velice oblíbený, byla by škoda ho nepřipomenout. Mnoho z vás mi píše, že jste si tento recept velmi oblíbily a stejně tak i já ho dělám opakovaně. Zrovna teď si ho vychutnávám ke snídani - k tomu je přecejen podle názvu určený, no ne? A musím uznat, že právě na snídani se hodí nejlépe. Pro mě je to prostě tradice- večer upeču, ráno sním :D

moje porce na snídani je samozřejmě mnohem větší
než jen tento 1 kousek :D
Recept jsem kdysi dávno objevila na stránkách bodyrocku. V těch dobách tam ještě působila Zuzka Light, která má nyní svůj vlastní projekt - ZWOW. Koláč jsem si hned oblíbila především pro jeho jednoduchost, dokonalou kombinací chutí a také proto, že na něm není snad nic nezdravého. Jedla jsem ho v dobách mého hubnutí a jím ho i teď. A myslím, že tento recept zůstane stálicí v mé kuchyni ještě hodně dlouho. Protože víte co je další plus? Není vůbec nijak složitý na to, abyste si museli sepisovat ingredience a množství :) Původní recept i starší fotky tohoto koláče najdete na mém blogu  tady. Originál pak zde. Když už mu ale věnuji dnešní příspěvek, sepíšu to pro vás i sem :)

 

 Budete potřebovat:

  • kuskus (cca 50g)
  • ovesné vločky (cca 50g)
  • 2 jablka
  • 2 mrkve
  • mléko
  • 2 vejce
  • dle chuti: rozinky, ořechy, skořici, citrónovou kůru, vanilkové aroma,...
  • dle potřeby na doslazení: med, sirup, melasa

Kuskus připravíte podle návodu. Jablka i mrkev nastrouháte. Smícháte s kuskusem, přilijete mléko - dávám od oka, asi tak půl hrníčku - podle potřeby přisypete vločky. Dle chuti můžete přidat rozinky, nasekané oříšky a samozřejmě skořici! Já posledně přidala i trochu vanilkového aroma a osladila melasou, která je mimochodem na pečení bezvadná :) Vše pak přendejte do zapékací nádoby. Vajíčka rozmíchejte a celý koláč jimi zalijte. Pečte na 180stupňů cca 20 minut. To poznáte, až už bude navrchu pevná kůrka ;)

moje dnešní snídaňová porce :)

Jak šel čas, tak jsem také u tohoto koláče musela zvětšit zapékací nádobu. Jaksik se mi už do té malé všechno to množství nechtělo vlézt. A dělat ho méně by byla škoda :D Vždy mi vyjde tak na 2-3 snídaně. A ano, přiznám se, jednou jsem zhřešila a snědla ho i jako dezert po večeři - prostě jsem neodolala. Ale jinak pro mě stále zůstává perfektním koláčem na snídani. Kdo ještě nevyzkoušel, můžu jenom doporučit :)

16 komentářů:

  1. Slo by to udelat i bez zloutku?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No asi jo, asi by ale bylo třeba dát více bílků ;)

      Vymazat
    2. Trocha tuku nikoho nezabije ;) ou máj gad dvě vajíčka v celé obrovské buchtě, ve které už není skoro žádný tuk, valte na léčebnu

      Vymazat
  2. Zrovna jsem vyndala koláč z trouby, voní nádherně. Snad si zítra přítel na snídani pošmákne :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Dneska jsem ho pekla, a při strouhání jablíček a mrkve jsem si přistrouhala i trošku prstu, a to jsem vegetariánka :D Jsem moc ráda, že jsem díky tobě na tenhle koláč narazila. Samotnou by mě býval nikdy nenapadl :) Je výborný a ráda s ním obměňuju snídaně! Ale i u mě prošel jistýma změnama,ruku v ruce s tím, jak probíhá změna mého myšlení ohledně stravování směrem k omezování živočišných produktů.. Zkrátka a dobře, trochu jsem experimentovala a časem jsem došla k tomu, že místo dvou vajec Vajahit(ale jen za jedno vejce) a mlíko úplně vynechat, obvykle to má dobrou konzistenci už jen díky šťávě z nastouhaných jablek. A dnes jsem zaměnila kuskus za jáhly.. :) A je stále výborný! :)
    Díky ti za super inspirace (třeba boží brownies z mrkvičky :) )a oba tvé blogy!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, to mám opravdu radost, že tak chutná. A že se ti mé blogy líbí :)

      Vymazat
  4. Ahoj, nie je ten koláč bez cukru úplne nesladký? Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není - ta jablka to dost osladí :) Alespoň mě to tak stačí. Není problém si tam přidat třeba med. Nebo cukr, když už je to teda nutné - ale to už pak nebude tak zdravý ;)

      Vymazat
  5. říkala jsem si, z čeho to asi bude a docela mě to překvapilo..to určitě vyzkouším;)

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj :) včera jsem pekla tento koláč jen místo mrkve (kterou jsem neměla) jsem použila banán. Dnes ráno jsem si ho dala na snídani, voní nádherně, chutná celkem dobře, ale něco mi tam chybí a pro to se chci zeptat jestli třeba přidáváš do toho kuskusu špetku soli? :)

    OdpovědětVymazat
  7. Dnes jsem zkoušela. S cottagem na svačinu super :)

    OdpovědětVymazat
  8. ten koláč je božský! :) Pekla jsem ho minulý týden a jedla bych ho snad pořád :D Snad se nebudeš zlobit, ale podělila jsem se o něj na svém rozjíždějícím se blogu, budu moc ráda, když se na něj koukneš! :)) Asi si půjdu koláček znovu upéct ach jo :/ :D

    OdpovědětVymazat
  9. mohla bych namísto kuskusu dát jáhly?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. neměl by to být problém, ale s kuskusem chutná lépe ;)

      Vymazat
  10. Dnes jsem se konečně odhodlala přivstat si a upéct to... A je to skvělé, vláčné, rozhodně jsem nepekla naposledy! :)) Moc děkuju za recept :))

    OdpovědětVymazat
  11. ahooj, mi se to "testo" pri krajeni trosku rozpada, nevis cim to je?:Omuze to byt tim, ze jsem dala min mrkve?:) diiky

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)