pátek 8. února 2013

OVESNO - OŘECHOVÁ KAŠE S LESNÍM OVOCEM


 Už od včerejška, kdy jsem v Lidlu koupila 750g mraženého lesního ovoce za skvělých 50Kč, jsem se nemohla dočkat dnešní snídaně. Rozhodla jsem se jej zakomponovat do klasické ovesné kaše, kterou jsem však tak úplně klasicky nakonec nedělala :D Část vloček jsem nahradila mletými oříšky a vznikla tak kaše ovesno-ořechová :)


 
Budete potřebovat:

150ml mléka (já použila pro změnu sójové)
40g ovesných vloček
20g mletých ořechů (v mém případě to byly vlašské) 
100g mraženého lesního ovoce
15g zakysané smetany
10g javorového sirupu
20g slunečnicových semínek 
 
Postup přípravy: 
Mléko přiveďte téměř k varu a přidejte k němu vločky s mletými ořechy. Pokud máte, můžete přidat i kapku vanilkového aroma :) Uvařte do husta nebo tak, jak máte kaši rádi. Pak už jenom naservírujte, přidejte ovoce (po vytáhnutí z mrazáku jej stačí propláchnout horkou vodou nebo krátce zahřát na sporáku), ozdobte lžící zakysané smetany, javorového sirupu a přisypte například slunečnicová semínka.
 
 
Energetické hodnoty: 
  • 2455Kj (584Kcal)
  • 21,5g bílkovin
  • 56g sacharidů
  • 30g tuků
 
Samozřejmě je obsah tuků kvůli ořechů a semínkům vyšší. Poměry si však můžete vždy upravit podle svých potřeb. Já aktuálně obsah tuků v jídelníčku trochu navyšuji, proto jsem taky zakomponovala do této snídaně více ořechů. Určitě ale zkuste přidat k vločkám mleté oříšky, je to příjemná změna oproti klasice :)
  
  



................................................................................................................................................................................


               FACEBOOK - STRÁNKA
                  FACEBOOK - SKUPINA
                      FORMSPRING

4 komentáře:

  1. Je vtipné, jak si včera všichni koupili lesní směs a teď mají v plánu ji přidávat snad do všeho :D já nejsem výjimka ;)
    A s těmi oříšky to vypadá lákavě! Vyzkoušim o víkendu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, tak když už je doma, je třeba ji využít. Navíc už jsem lesní ovoce neměla fakt dlouho, tak si to užívám :D

      Vymazat
  2. Jé, tak snad se dostanu do Lidlu a koupím si mražené ovoce :D. Recept bych ráda vyzkoušela, ale musím si sehnat javorový sirup (♥), který mi bohužel došel :(.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No šlo by to i bez něj - místo něj třeb použít med nebo jiný sirup ;)

      Vymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)