úterý 12. února 2013

OVESNÁ KAŠE S NEOBVYKLÝM ZDROJEM BÍLKOVIN

 V poslední době trochu bojuji s tím, že mě má hlavní jídla už nezasytí na tak dlouhou dobu, jako tomu bylo dřív. Proto hledám způsoby, jak přidat více bílkovin a tuků na úkor sacharidů. O to samé jsem se pokusila v případě této kaše. Vypadá na první pohled jako ovesná klasika? Určitě, ale je v ní ukryta ještě jedna přísada - a proteinový prášek to není. Je to vejce!


Možná se teď děsíte, že to musí přeci chutnat strašně divně, když do kaše přidáte vajíčko. Omyl, řekla bych, že to chutná mnohem lépe, než klasická kaše! Důležité je však zachovat správný poměr surovin, aby vám z toho nevznikla spíše vaječina :D

Nápad na tuto variaci jsem dostala včera večer, když jsem přemýšlela nad ranní snídaní. Chvíli jsem brouzdala po internetu, zda nějaký podobný recept vážně existuje (rozumějte, abych si ověřila, že jsem fakt nevymyslela nějakou blbost :D). České stránky zklamaly, ale na zahraničních webech je takováto snídaně poměrně klasikou. Někteří přidávají pouze bílek, někteří vejce celé. To mě každopádně alespoň ujistilo v tom, že až takový blbý výmysl to nebude a rozhodla jsem se jej zrealizovat :D




Budete potřebovat:

50g ovesných vloček
250ml tekutiny (například mléko s vodou 1:1)
1 vejce
ovoce, ořechy, arašídové máslo dle libosti
popřípadě med, javorový/datlový/agáve sirup na doslazení

Nevypisuji přesně gramáže, protože vím, že každý má své konkrétní požadavky a taktéž je zde výběr ovoce a ořechů opravdu široký. Důležitý je základ kaše, ostatní dochucení už je jenom na vás ;)

V mém případě jsem zvolila banán, jahody, lžíci arašídového másla (smooth) a javorový sirup. A mohu určitě doporučit! :)


Postup přípravy:

Tekutinu (mléko, vodu) nalijte do hrnce a přiveďte téměř k varu. Poté přisypte vločky a míchejte, dokud kaše nezačne pomalu houstnout. V této chvíli přimíchejte vejce, které jste si ve vedlejší misce rozšlehali (stačí rozmíchat vidličkou). Dále míchejte asi 1-2 minuty, dokud se vše nespojí a nezhoustne. Poté už můžete servírovat, ozdobit ovocem, ořechy/semínky/máslem a nějakým tím tekutým sladidlem :)





Závěrem:
Vejce se tam opravdu není třeba bát. Vemte si, že například na ovesné palačinky jsou suroviny obdobné, ne-li stejné - vločky, mléko, vejce. Zde je pouze konzistence řidší a kašovitá. Díky vejci dostanete do snídaně navíc 6g kvalitních bílkovin a 6g tuků (pokud vynecháte žloutek, máte to bez tuků, ale bílkovin bude jen poloviční množství). Stále častěji čtu, že nejen dávka kvalitních sacharidů například v podobě vloček, ale i porce bílkovin je po ránu potřebná (ne nadarmo sportovci/kulturisté snídají právě různé kombinace vloček a vajec), a i proto jsem se rozhodla dát této snídani šanci. A rozhodně nelituji, myslím, že se odteď stane mou nejčastější variací :)




................................................................................................................................................................................


               FACEBOOK - STRÁNKA
                  FACEBOOK - SKUPINA
                      FORMSPRING

27 komentářů:

  1. S vejcem už dělala kaši Melounová a Adele dávala našlehaný bílek do krupice, takže už jsem o přidání vejce slyšela, ale ještě teda nevyzkoušela :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, to jsem ani nepostřehla :) I když vyšlehaný bílek do krupice už jsem kdysi dávno taky vlastně dávala :)

      Vymazat
  2. Tak teda to by mě asi nenapadlo! :))
    Vypaadá ale suprově, takže také vyzkouším! :))

    OdpovědětVymazat
  3. Zajímavé ;-) Právě kvůli bílkovinám většinou snídám tvaroh, zasytí me déle než jogurt ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem právě celkem zvyklá ho mít na svačinu, takže do snídaně už ho nedávám. Ale je fakt, že zasytí dobře :)

      Vymazat
  4. Tak me to laka tez vyzkouset,ale musim nejprve sehnat arasidove maslo a javorovy nebo ten druhy sirup :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě to můžš zkusit i bez toho a ochutit to nějak jinak :) Ale s rašídovým máslem a sirupem to bude samozřejmě parádní :D

      Vymazat
  5. tak to by mě nikdy nenapadlo, trochu se toho bojím :D ale na druhou stranu jsem otevřená všem experimentům, když už jsem pekla muffiny i buchtu z cukety a brownies z fazolí, proč ne vejce v kaši...:D
    ale arašídové máslo si tam dávám občas taky..což mi připomnělo, že si zase musím udělat domácí :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, zkusit se má všechno :D No arašídové máslo taky musím doplnit... Chtěla jsem si koupit včera v Kauflandu (mají tam za 30Kč), ale zrovna jim došlo crunchy :D Tak asi taky koupím arašídy a zkusím to domácí :)

      Vymazat
  6. Já si do kaši takhle přidávám protein :) Rovnou mi to tu kaši i trochu osladí :) Ale vajíčko taky někdy zkusím :)

    OdpovědětVymazat
  7. hmm tak to je opravdu zajímavé, určitě vyzkouším :)
    Monča

    OdpovědětVymazat
  8. Já znám člověka, který si dá vločky smíchá s 2-4 vejci (dle množství vloček) a proteinem a mrskne to do mikrovlnky... A říká tomu bašta (taky jsem to ochutnala - a je to blééé). Ozvláštnit tím kaši, ale vypadá jako docela zajímavý nápad :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. přesně todle dělám a chutná mi to;DDD

      Vymazat
  9. Skvělý nápad :) Také se teď snažím navýšit příjem bílkovin a tuků, tak se při zítřejší snídani ráda nechám inspirovat.

    OdpovědětVymazat
  10. Wow..hned v pátek ráno vyzkouším až budu doma..tady ted nemám vajíčka..ale je to super. Já se taky snažím objevovat bílkoviny a nové zdroje bílkovin..zatím mám jeden..o kterém musím napsat článek brzy..ale tohle je super. Proto miluju i lemon curd..protože je to vlastně jakoby marmeláda ale plná bílkovin :)

    OdpovědětVymazat
  11. Už jsem nad tím přemýšlela - takže supr žes to ozkoušela :) díky za tip!

    OdpovědětVymazat
  12. To musím někdy zkusit :). mě taky už poslední dobou hlavní jídla nezasytí :).

    OdpovědětVymazat
  13. Teda, tohle by mě opravdu nenapadlo. Ale může to být dobrota, to je fakt. :))

    OdpovědětVymazat
  14. Tak to je super, určitě vyzkouším, protože už jsem po podobné kaši pokukovala u melounové Mell :) Já jsem si poslední dobou hodně oblíbila javorový sirup a nejradši mám bílý jogurt s vlašskýma oříškama a to celé hezky přelit právě tím sirupem. Ale teď mi mizí rychlostí blesku a kvůli ceně nemám v plánu si ho kupovat takže je na čase s ním přestat plýtvat :D A když mám nedostatek bílkovin tak jím tvaroh, což je vlastně pořád :D Třeba teď jsem si dala na svačinu tvaroh s kokosem a trochou cukru, po tom se taky můžu utlouct :D

    Mimochodem jsem moc ráda za tento tvůj druhý receptový blog, protože inspirací na jídla není nikdy dost :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, to jsem moc ráda, že se ti líbí :)

      Javorový sirup mám taky ráda a už mi dochází :D Kupovala jsem ho někdy před vánocemi, kvůli jednoho receptu. Ale teď jsem si doplnila zásoby sirupů agáve a datlovým, takže javorový zase až někdy později :D

      Vymazat
  15. Achjo, jaktože tvoje snídaně vypadají vždycky správně kašičkoidně, a ty moje jako neidentifikovatelný hroudy..:D. Já si jako zdroj bílkovin do kaší dávám chia semínka. Ale zítřejší snídaně patří vajíčku... :)

    OdpovědětVymazat
  16. Moje nejoblíbenější snídaně.. objevila jsem to u tebe tak před 14 dny a nedám na ní dopustit :) jedla bych jí i k obědu a večeři :)

    OdpovědětVymazat
  17. Chci se zeptat rad bych si do toho dal odmerku proteinaku ale nevim kdy to tam dat kdyz pridavam vlocky nebo az kdyz to houstne ? Nebo je to sumak ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já osobně dávám jakmile je kaše skoro hotová - pak odstavím az amíchám proteinák, případně pak přidám trochu vody, když by to bylo potom moc husté. Když jsem dávala při vaření s vločkama, tak se to srazilo a nebylo to dobré ;)

      Vymazat
    2. Destabilizator28. ledna 2015 9:28

      Doporucuji si nejprve overit, zda-li je Vami pouzivany protein tepelne zpracovatelny - z vetsiny se po zahrati uvolnuji nezadouci latky/degraduji!

      Vymazat
  18. Destabilizator28. ledna 2015 9:31

    Pouzivam rychlejsi postup:
    Vlocky + vsechny sypke ingredience (kakao, skorice, mlete orechy, spetka soli) nasucho oprazit, vzdycky to promichnu a pak srovnam soupnutim rendliku a kdyz je to na doted teple, staci. Potom zalit mlekem a michat, oprazene vlocky saji mnohem vic a rychleji, teplotu nestahuju (na indukci s TurboBoostem na plny coud), vychazi to tak ze je to nasakne a je hotovo driv, nez se to zacne pripalovat.
    Doba pripravy maximalne 1 minuta :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)