středa 6. února 2013

BRAMBOROVÉ PLACKY S KUŘECÍ SMĚSÍ

Recept na dokonale chutný oběd. Alespoň tedy já jsem si pochutnala. Dostala jsem chuť na braboráky, takže jsem se rozhodla udělat jejich zdravější variantu. No a k nim se samozřejmě skvěle hodila směs masa s nějakou tou zeleninkou :)

Budete potřebovat:
   
na bramborové placky
200g brambor
20g celozrnné mouky
1 vejce
sůl, pepř, petrželka
trošku oleje
na kuřecí směs
135g kuřecího masa (já použila maso ze stehna)
100g brokolice
100g červených fazolí (z konzervy)

Postup přípravy:
Začneme bramborovými plackami. Brambory uvaříme ve slupce do měkka. Poté oloupeme a nastrouháme najemno. Přidáme vejce, mouku, koření dle chuti a promícháme. Na pánvičku rozetřeme trošku oleje (stačí cca lžička). Lžící pak z těsta tvoříme bramboráčky, které opečeme z obou stran. Na té samé pánvičce pak opečeme okořeněné a na nudličky nakrájené kuřecí maso. Pak k němu přidáme fazole a brokolici a necháme ještě chvíli prohřát. No a poté už můžeme servírovat :) 
variace č. 2: s krůtím masem, zeleninou a mozzarellou
Energetické hodnoty:
       
       bramborové placky 
  • 1391Kj (331Kcal)
  • 11g bílkovin
  • 45g sacharidů
  • 11g tuků
        
         kuřecí směs 
  • 1441Kj (343Kcal)
  • 38g bílkovin
  • 19g sacharidů
  • 10g tuků

Z těsta na bramboráčky jsem vytvořila 4 placky. Na oběd jsem snědla 3 a ktomu celou kuřecí směs. A najezená jsem byla dokonale :D Maso jsem použila z kuřecího stehna, jelikož v obchodě zrovna prsa neměli. Můžete si zvolit dle chuti, co použijete. Já mám někdy radši i to stehenní maso, není takové moc suché :) No a jelikož jsem koupila opravdu celá stehna a ne rovnou stehenní řízek, musela jsem si to hezky vykostit :D Když už jsem chtěla pak ty kosti vyhodit, napadlo mě, že bych je přece mohla ještě použít na dobrý kuřecí vývar. Zužitkovala jsem tedy své znalosti získané sledováním pořadu Prostřeno a poprvé v životě jsem se pustila do vaření masového vývaru. Obvykle dělám pouze zeleninové polévky a tohle byla má premiéra. Přidala jsem mrkev a brokolici a nakonec v něm ještě povařila ovesné vločky. A musím se pochválit. Vývar byl perfektní a dala jsem ho pak na večeři. Rovnou jsem ho snědla všechen, což byly 2 talíře :D A takhle vypadal :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)